Ordlysten – om medier, språk og mediespråk

06/06/2008

Så lett å sjekke, da!

Filed under: Skrivefeil — Ingeborg Volan @ 10:53
Tags: , ,

Siden jeg allerede har bekjent min lengsel etter «Sex og singelliv»-filmen OG min irritasjon over feilstaving av navn/fenomener det er lett å sjekke stavemåten på, må jeg i dag henge meg opp i fagbladet Journalisten.

At nevnte film har fått masse gratisreklame i norske medier, skal jeg ikke nekte for. Men journalisten kunne da så lett ha fått stavet navnet på filmen/fenomenet riktig? Ikke «Sex in the City» men «Sex AND the City«. Eller godt norsk «Sex og singelliv«.

Enda mer irriterende blir det selvsagt at filmnavnet er korrekt skrevet (på engelsk, vel å merke) i avisoppslagene som brukes som illustrasjon. Dét er litt flaut, altså.

2 kommentarer »

  1. Det er vel ikke annet å si enn at dette er en beklagelig glipp. Helt klart. Det tok oss litt tid før vi oppdaget feilen. Tittelen ble kanskje for avansert å skrive på engelsk ; ). Hilsen en flau journalist.

    Kommentar av martin h. jensen — 10/06/2008 @ 11:26 | Svar

  2. Også lærte jeg av sol at det ALLTID skulle være , foran men. Siden vi snakker om skrivefeil liksom.

    Kommentar av Abelone Byrkjedal — 19/06/2008 @ 14:34 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

