Ordlysten – om medier, språk og mediespråk

18/08/2008

Så spennende, da gitt..?

Filed under: Språk generelt — Ingeborg Volan @ 08:53
Tags: ,

Gjennom IJ holder jeg ofte kurs for redaksjoner som vil bli flinkere til å publisere på nett. Sist uke var jeg hos Tabloid og God Morgen Norge i TV2, og nevnte blant annet noe som stadig morer meg: Mange nettsteder/aviser, særlig lokale, mener visst at «politiloggen» over helgas hendelser i seg selv er noe veldig stort og spennende. Selv mener jeg at de fleste slike politioversikter inneholder detaljer som enten kan deles opp i separate notiser (så får man også flere klikk), eller i det minste løftes opp i tittel og ingress.

Så takker jeg Bjarte Ragnhildstveit i TV2, som har sendt meg denne skjermdumpen fra Romsdals Budstikke:

Skjermdump fra Romsdals Budstikke

Skjermdump fra Romsdals Budstikke

Her er det faktisk mye som kunne vært spennende lesning – se bare innledningen på ingressen: «Tilgrising av skole med lim og syltetøy».

Dét er en sak jeg ville lest. «Sjekk politiloggen»? Neppe!

1 kommentar »

  1. […] politilogg, Romsdals Budstikke, Sunnmørsposten, Vinkling For mange måneder siden skrev jeg om politiloggen til Romsdals Budstikke. En god spalte med mange småsnacksy innlegg var gitt den spennende tittelen “Sjekk […]

    Tilbakeping av Fyll og onanering - slik kan politiloggen også vinkles… « Ordlysten - om medier, språk og mediespråk — 02/02/2009 @ 15:51 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.

