Ordlysten – om medier, språk og mediespråk

29/09/2008

Hvor enkelt må vi ha det?

Filed under: Språk generelt — Ingeborg Volan @ 10:09
Tags: , ,

Endelig tilbake, fikk en skikkelig magasjau i Valencia i forrige uke og ble satt ut av spill i dagevis. Men nå er jeg på plass med lupe-lesing av nettaviser…

I dag lurer jeg først og fremst på hvor vanskelig det er å skjønne at Scarlett Johansson og Ryan Reynolds hadde en enkel vielse. Dagbladet – eller kjendis.no for å være nøyaktig – sørger i alle fall for å skrive at «det var ikke en folketett vielse». Og for å understreke nærmere:

Det var bare noen få gjester fra parets innerste krets av venner og familie tilstede under bryllupet.

For så å følge opp med dette avsnittet:

Som gjester var bare noen få personer fra den innerste kretsen av venner og familie.

Greit, nå tror jeg at jeg har fått det med meg…

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

