Ordlysten – om medier, språk og mediespråk

27/01/2009

Hva gjør en tittel god?

Filed under: Årets tittel — Ingeborg Volan @ 10:36
Tags: , ,

Satte i forrige uke i gang kåringa av «årets tittel på nett 2009». Det begynner å komme inn noen gode forslag til beste tittel i januar – minner om at du kan nominere kandidater via Delicious, se oppskrift i forrige innlegg.

Men så lurer jeg litt: Hvilke kriterier skal vi legge til grunn for kåringen? Skal jeg bare opprette en avstemning der brukerne kan stemme på favoritter – eller skal vi ha formelle kriterier? Og i så fall, hvilke kriterier skal gjelde?

Jeg har lyst til å ha en viss faglighet over dette. Tross alt skryter jeg på meg å jobbe på Institutt for journalistikk, det må gi et skinn av faglighet. Så selv om et viktig kriterium ved tittelen må være «den fikk jeg lyst til å klikke på», bør det være noe annet i tillegg. Men hva?

Innspill ønskes. Veldig!

1 kommentar »

  1. […] også om diskusjonen om kriteriene for en god tittel, kom med innspill. Hvis ingen kommer med innspill, blir det ren […]

    Tilbakeping av Nominer januar-kandidater til Årets tittel! « Ordlysten - om medier, språk og mediespråk — 28/01/2009 @ 14:43 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

