Ordlysten – om medier, språk og mediespråk

06/03/2009

Klarspråk – ny språkblogg fra staten

Filed under: Språk generelt — Ingeborg Volan @ 13:08
Tags: , ,

Ordlysten gratulerer Språkrådet og Difi med den nye bloggen Klarspråk.no. Den skal handle om klart språk i staten. Behovet for bedre byråkratspråk har jeg tatt for meg ved flere anledninger, så dette er gledelig.

Undertegnede blir en av gjestebloggerne der med det aller første, og det kommer sikkert mer interessant der etterhvert. Jeg ser i alle fall fram til å følge med videre.

1 kommentar »

  1. Dette er bra. Jeg har jobba 34 år i staten og vet litt om det å kjempe meg gjennom byråkratspråk.

    Kommentar av Roar Gulbrandsen — 10/03/2009 @ 11:26 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

