Ordlysten – om medier, språk og mediespråk

06/03/2009

Nettjournalistikk 2 – en oppsummering

Filed under: Uncategorized — Ingeborg Volan @ 12:57
Tags: ,

Her er en oppsummering til deltakerne på Nettjournalistikk 2 denne uka – den vil bli oppdatert litt etterhvert som jeg får oppsummeringer fra de forskjellige foreleserne.

Tord Nedrelids foredrag om hvor journalistikken er på vei, kommer her etterhvert.

Her er lenke til Jan Thoresens foredrag om debatt på nett. Følg Jan på Twitter her.

Dag Otter Johansens foredrag om Budstikka finner dere på Slideshare. Følg Dag Otter på Twitter her.

Mitt innlegg om beat blogging, foredraget om søkemotor-optmialisering og René Svendsens foredrag om VG Nett og livedekning ligger i min delte mappe på DropBox. Alle deltakerne skal ha fått invitasjon på mail – andre interesserte kan få det på forespørsel.

Her har jeg skrevet en bloggpost om beat blogging hos NONA, for den som måtte være interessert.

Og dette innlegget oppdateres over helga, sjekk innom til uka!

4 kommentarer »

  1. Har hatt stor glede av å gå gjennom Dag Otter Johansen og Jan Thoresens presentasjoner på henholdsvis Slideshare og Google Doc.

    Hvorfor ikke også legge de andre presentasjonene ut på tilsvarende åpne tjenester? Slik kan også andre enn kursdeltakerne få glede av dem.

    Kommentar av jesa — 06/03/2009 @ 13:46 | Svar

  2. Hei John Einar!

    Eneste grunnen til at jeg ikke har gjort det med mine foredrag, er at jeg ofte har hatt trøbbel med å få Slideshare til å laste opp ting. Dropbox får jeg derimot til å funke, og du kan mer enn gjerne få tilgang der. Så får jeg heller bruke slideshare etterhvert som jeg kanskje får det til å virke.

    Når det gjelder Renés foredrag har jeg ikke opphavsrett på det, så det får bli opp til ham å legge det ut. Der nøyer jeg meg med å dele med deltakerne.

    Kommentar av Ingeborg Volan — 06/03/2009 @ 13:50 | Svar

  3. […] bransjer ser ut å tippe over et-eller-annet 2.0, også journalistikk. Via ingeborgv fant jeg denne ypperlige introduksjonene til forandringene nettjournalisten bør forholde seg til. […]

    Tilbakeping av Stavelin.com » Blog Archive » Nettdebatt 2.0 — 06/03/2009 @ 15:09 | Svar

  4. Meget gode presentasjoner!

    De bør inn på pensum hos journaliststudentene.

    Mvh
    Anders Brenna
    Nettsjef
    Teknisk Ukeblad

    Kommentar av Anders Brenna — 07/03/2009 @ 11:29 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

