Ordlysten – om medier, språk og mediespråk

25/03/2009

Skriver du godt data-norsk? Microsoft trenger deg!

Filed under: Nettspråk — Ingeborg Volan @ 15:25
Tags: , ,

Er du språkmektig? Teknofil? Og vil du sette ditt preg på Windows 7?

Microsoft er nå i gang med beta-testing av sin nye Windows-utgave på norsk. De trenger bare litt språkhjelp, som Teknisk Ukeblad skriver i dag.

Så hvis du har lyst til å melde deg som betatester, skriv en begrunnelse som sier hva du kan bidra med. Send den til norbeta@microsoft.com. Se om du blir valgt ut. Og hold meg gjerne oppdatert.

I mellomtiden oppfordrer Teknisk Ukeblad til en diskusjon om hva en del typiske tekno-uttrykk bør hete på norsk. Den diskusjonen støtter Ordlysten helhjertet. Jeg ser fram til å se resultatet.

3 kommentarer »

  1. Data-norsk?!

    Heter det ikke EDB, da?😉

    C

    Kommentar av Carsten Phil — 26/03/2009 @ 11:39 | Svar

  2. Jeg håper bare de ikke nå skal fornorske alle tekniske uttrykk. Det er langt mer forvirrende enn det er til hjelp. Jeg har jobbet i engelsk Visual Studio i alle år intill nylig da jeg gikk over til norsk. Feilmeldingene er nå umulig å behandle videre for jeg skjønner ikke hva den mener. Og søker man på ordlyden får man nesten ingen treff. Nei til mer fornorskning nå!

    Kommentar av ellingsens — 26/03/2009 @ 14:26 | Svar

  3. ..og jeg vil bare legge til. På Bloggen min på WordPress må jeg skifte over til Engelsk for å forstå hva «instrumentbordet» mitt snakker om…

    Kommentar av ellingsens — 26/03/2009 @ 14:29 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

