Ordlysten – om medier, språk og mediespråk

27/04/2009

Storstilt dobbeltkåring i «Årets tittel»

Ordlysten har dårlig samvittighet! Eller, det er jo Ingeborg som har dårlig samvittighet – jeg har rett og slett vært temmelig druknet i jobb og flytting den siste måneden. Noe har måttet lide, og det ble dessverre bloggen.

Den dårlige samvittigheten skriver seg ikke minst fra kåringen av månedens tittel i mars. For jeg har jo ikke kåret vinneren ennå!

Marskåringen fikk da også ganske dårlige forhold – folk flest er jo ute i sola i påska, ikke inne på nettet. Så også med meg, så jeg fikk ikke drevet god nok stemmefisking heller.

Så for å rette opp det dårlige inntrykket (og tusen takk til alle dere som nominerer i vei selv når jeg er sløv) – denne gangen kjører vi dobbeltkåring! Du kan fortsatt nominere titler til månedens tittel i april. Når vi går inn i mai, oppretter jeg avstemning, og så kårer vi for både mars og april ei drøy uke inne i mai. Da blir det brask og bram, pauker og basuner og sikkert is og brus til alle, alt for å bedre nettskrivingen i Norge.

Er jeg tilgitt?

1 kommentar »

  1. Jeg håper du gjennomfører det, og ser fram til en kåring. Jeg liker bloggen din da den forsvarer språket vårt, som dessverre møter mange utfordringer ved teknologisk utvikling, blanding av kulturer og språk og generell slepphendthet. Mye er nok uunngåelig, bare se på kj- og skj-lydene; ikke mange europeiske land skiller på disse, og vår garrison står nok også for fall med integreringen.

    Oh well

    Kommentar av Aril Teigseth — 27/04/2009 @ 13:37 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.

